صنعت کریپتو مملو از عوامل مخرب مختلف است که کاربران ناآگاه، به ویژه مهاجمان کریپ‌جک را شکار می‌کنند. بسیاری از هک ها و سوء استفاده ها در این صنعت رخ می دهد که شرکت های ارز دیجیتال و سرمایه گذاران فردی را هدف قرار می دهند.

مطابق با داده ها، کلاهبرداری ها و سوء استفاده های ارز دیجیتال در سال 2022 از ژانویه تا ژوئن به 10.3 میلیون دلار رسید. این نشان می دهد که صنعت برای فعالیت بدون احتیاط ایمن نیست.

مجرمان سایبری جدای از سوء استفاده از صرافی ها و شبکه ها، افراد را از طریق cryptojack نیز هدف قرار می دهند. این حمله هدفمند به منابع رایانه شخصی برای استخراج کریپتو بدون اجازه بود.

در cryptojacking، بازیگر شرور کامپیوتر را از طریق حفره‌های هدف در برنامه‌های افزودنی و مرورگرها با بدافزار استخراج آلوده می‌کند. این تاکتیک ممکن است نامطلوب به نظر برسد، اما گزارش‌های اخیر نشان داده است که در سال 2022، حتی با وجود شکست بازار کریپتو، 30 درصد افزایش یافته است.

روند صعودی بازار ارزهای دیجیتال در نمودار روز | منبع: ارزش کل بازار کریپتو در TradingView.com

این گزارش از به‌روزرسانی تهدیدات سایبری اواسط سال SonicWall منتشر شده است. بر اساس گزارش این شرکت امنیت سایبری، حجم این اکسپلویت ها نسبت به رقم آن در نیمه اول سال 2021، 66.7 میلیون دلار افزایش یافته است.

عوامل افزایش کلاهبرداری ارز دیجیتال

به گفته این شرکت گزارشیکی از عواملی که در افزایش کریپجکینگ نقش داشت، آسیب پذیری Log4j بود. این نقص در دسامبر 2021 کشف شد و بر یک ابزار لاگ مبتنی بر جاوا در کتابخانه منبع باز آپاچی تأثیر گذاشت. با این آسیب پذیری، هکرها می توانند به سرعت از راه دور به یک سیستم دسترسی پیدا کرده و به اهداف خود حمله کنند.

عامل دیگری که منجر به این افزایش می شود این است که انجام سرقت ارز دیجیتال آسان تر است. این روش حمله در مقایسه با باج افزار خطرناک نیست زیرا قربانی باید درگیر باشد تا بتواند باج را بپردازد. در cryptojacking، هدف هرگز متوجه نخواهد شد که شبکه یا رایانه مورد حمله قرار گرفته است.

کریپتوjacking و بخش مالی

از این داده ها، آشکار است که همه افراد فعال در بخش مالی در معرض خطر هستند. مردم بیشتر از حملات باج افزار آگاه هستند و ابزارهایی برای جلوگیری از آنها یا رمزگشایی فایل های خود ابداع کرده اند. همچنین، سرقت ارز دیجیتال در بخش مالی چندان رایج نبود. اما اکنون مجرمان اهداف خود را از سایر بخش ها تغییر داده اند.

اخیرا گزارش نشان می دهد که امور مالی و خرده فروشی در معرض خطر این روند هستند. بخش مالی رشد 269 درصدی را ثبت کرد، در حالی که خرده فروشی شاهد افزایش 63 درصدی در کریپ‌جک بود. این رقم نشان می دهد که مهاجمان بیشتر بخش مالی را هدف قرار می دهند تا خرده فروشی.

محققان امنیت سایبری ادعا می‌کنند که جک‌های مجازی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، زمانی که قیمت‌های کریپتو استاندارد بود، شدید بود. فعالیت‌ها تنها پس از سقوط بازار کریپتو شروع به کاهش کردند. با از دست دادن گسترده این بخش، سود هدف گذاری شده به شدت کاهش یافت و باعث شد هکرها عملیات خود را کاهش دهند.

اما با قضاوت بر اساس روندهای گذشته، محققان فاش کردند که حجم کریپجاکینگ در سه ماهه سوم کاهش، اما تا سه ماهه چهارم افزایش خواهد یافت.

Featured image from Pixabay, chart from TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر