حمیده سلامی
دانشجوی کارشناسی کامپیوتر

5 تکنیک دیجیتال مارکتینگ برای رشد برند و بهبود نتایج تبلیغات

در این پست قرار هست درباره ی 5 روش موثر در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ صحبت کنیم .این مقاله ترجمه شده ی مقاله ی آقای Gabriel shaoolin ، متخصص و مدرس دیجیتال مارکتینگ می باشد.اما اگر شما هم دوست دارید که در حوزه ی تجارت الکترونیک ،سئو ، ux و دیجیتال مارکتینگ موفق باشید حتما این مقالات رو دنبال کنید.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
وب سایت توسینسو

شرکت ها مقدار زیادی پول ، زمان را صرف تبلیغات و بازاریابی محصولات و برند تجاری شرکت خود می کنند.روش های سنتی زمانی بود که شما تنها در تلویزیون و با چاپ آگهی تبلیغات انجام می دادید و انتظار داشتید که نهایت بهره را برده و تنیجه ی خوبی بدست آورید اما با پیدایش دیجیتال مارکتینگ همه چیز تغییر کرد و یکی از مزیت های آن ردیابی زمان است.در دیجیتال مارکتینگ شما می توانید بلافاصله نظارت کنید، پیشرفت کنید و یا خلاقیت ها ی خود را در رسانه های اجتماعی مختلف تنظیم و استفاده کنید.

و این بدین معناست که شما مجبور نیستید که تمام مراحل بازرگانی را از نو و مجددا انجام دهید.یا نیازی ندارید که مجددا یک آگهی را چاپ کنید و در صورت نیاز فقط کافی است که تغییرات جزئی در محتوای محصول را تغییر داده و تنظیم کنید و آنرا به اشتراک بگذارید.در این مقاله به بررسی 5 شیوه ی جدید و موثر در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ می پردازیم:

5 تکنیک دیجیتال مارکتینگ برای رشد برند و بهبود نتایج تبلیغات

1.دکمه ی فراخوانی به فعالیت

یکی از عوامل موثر در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ و همچنین تجربه ی کاربری خوب یک وبسایت وجود دکمه ی فراخوانی به فعالیت است.مضمون این دکمه می تواند در قالب های مختلف همچون:خرید ، رزرو بلیت،تقاضای نقل و انتقالات و... و (مثالی عینی تر در همین وبسایت توسینسو دکمه های آموزش دهید و..) باشد.و این به این معنی است که شما از کاربر بازدید کننده از وبسایت خود درخواست فعالیت دارید و او را به فعالیت فراخوانی می کنید.دکمه ها نباید ابهامی داشته باشند و کاربر را سردرگم کنند در این صورت کاربران ممکن است هر چیز مبهمی رو اشتباه بگیرند و به راحتی وبسایت شما را ترک کنند.

5 تکنیک دیجیتال مارکتینگ برای رشد برند و بهبود نتایج تبلیغات

2.پیام رسانی صحیح

پیام رسانی مهم است. با هر پلت فرم دیجیتال پیام رسانی مهم است زیرا ارتباط اصلی با مشتری بالقوه است. از لحاظ تبلیغات دیجیتال، زمانی که شما یک فضای کپی یا حتی زمان برای توجه کاربر نداشته باشید، مهم است که پیام رسانی قانع کننده باشد و مهمتر از همه، مختصر باشد.شما فقط چند ثانیه زمان دارید تا کاربر دیجیتالی را مصمم به استفاده از خدمات برند خود کنید و این مدت زمان محدودی است که شما باید از آن بهره بگیرید. از پیامهایی که احساسات را تحریک می کنند یا کاربران را تشویق می کند تا از طریق آگهی کلیک کنند، و فقط به یک عبارت کوتاه نگاه کنند استفاده نمایید. برای بسیاری از علامت های تجاری، این به معنی برجسته کردن گزاره ارزش خود، نشان دادن ارزش های اصلی آنها یا تعریف انگیزه برای کاربر است.

5 تکنیک دیجیتال مارکتینگ برای رشد برند و بهبود نتایج تبلیغات

3.طراحی صفحات (landing page)

با طراحی یک صفحه ی لندینگ پیج شما باید کاربران را به سمت صفحه ی مرتبط با محتوا بکشید و این گام ساده به حفظ کاربران در سایت شما ، ارائه تجربه کاربری بهتر و در نهایت بهبود نرخ تبدیل کمک خواهد کرد.

5 تکنیک دیجیتال مارکتینگ برای رشد برند و بهبود نتایج تبلیغات

4.مقالات تصویری

استفاده از مقالات موثر و مفید مرتبط با صنعت و تجارت خود همراه با تصاویری مجذوب کننده و با کیفیت بالا در جذب ترافیک به سمت سایت شما و کاربران بیشتر کمک خواهد کرد.عدم استفاده از تصویر هایی که کاربران را جذب آن خدمات یا محصول نمی کند به جذب کاربران کمک نمی کند به همین سبب طراحی ،طرح های گرافیکی جذاب و اینفوگرافیک هایی که مطرح کننده ی کار شما باشد بسیار موثر است.

5 تکنیک دیجیتال مارکتینگ برای رشد برند و بهبود نتایج تبلیغات

5.تست وضعیت و آزمایش دوباره (A/B)

گاهی اوقات بعضی از موارد مانند بخش مخاطب، انتخاب زبان ، انتخاب تصویر و... در وبسایت شما می تواند در موفقیت شما در تجارت الکترونیک موثر واقع شود بنابراین برای آگاهی از نظرات کاربران می توانید از تست های (A/B) استفاده کنید تا متوجه شوید پیام یا محتوای مورد پسند کاربران شما چیست و تجربه کاربری بهتری را برای آنان فراهم کنید.


حمیده سلامی
حمیده سلامی

دانشجوی کارشناسی کامپیوتر

دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر _ IT

نظرات