محمد نصیری
بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

مایکروسافت عضو نقره ای بنیاد لینوکس شد !! مایکروسافت عاشق لینوکس

خوب اگر سال 2016 پر از عجایب در دنیای فناوری اطلاعات بود ، اضافه کردن این موضوع به این سال می تواند نور علی نور باشد و عجایب هفتگانه فناوری اطلاعات را در سال 2016 رفم بزند. مایکروسافت که سالهای سال رقبایی چون گوگل ، سامسونگ ، لینوکس و اپل داشت این روزها با آغوشی باز از همه آنها پذیرایی می کند و دست همکاری به سمت همه آنها دراز می کند !!! این مواردی که در اینجا مشاهده می کنید تنها برخی از اتفاقات عجیب و غریبی است که مایکروسافت برای برنامه نویس های محیط های مختلف دارد به این موارد توجه کنید :

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
مایکروسافت با جاوا رقابت می کند
  1. مایکروسافت عضو بنیاد لینوکس شد ، قبلا در ITPRO خبر کامل این مطلب را خواندیم ! و قرار است در توسعه و پیشرفت سیستم عامل محبوب لینوکس به این بنیاد کمک کند ! مایکروسافت تقریبا بیشتر انرژی خودش در دهه نود میلادی را صرف رقابت با سیستم عامل لینوکس کرد و این سیستم عامل را یک تهدید برای محصول ویندوز خودش می دانست و این یک سورپرایز بزرگ برای دنیای فناوری اطلاعات محسوب می شود.مایکروسافت همچنین یک نسخه عمومی از سیستم مدیریت پایگاه داده خودش یعنی MSSQL سرور را برای توزیع های لینوکس معرفی کرده است.
  2. گوگل هم در حال صادر کردن دستوراتی است که وارد کمیته توسعه و بنیاد دات نت یا .NET Foundation شود ، این بنیاد مستقل که مایکروسافت برای توسعه هر چه بیشتر پلتفرم دات نت در سال 2014 ایجاد کرده است و برای برنامه نویس های دات نت و سعی بر توسعه برنامه نویسی این پلتفرم داشته است امروزه قرار است پذیرای حضور شرکت گوگل به عنوان یک عضو باشد !!! در واقع گوگل وارد ستاد فرماندهی دات نت دنیا شده است !!! ( الان که نگاه کردم دیدم عضو این بنیاد شده و جالب اینکه شرکت های گوگل ، سامسونگ ، RedHat هم از اعضای فنی این گروه راهبردی هستند !! )
  3. سامسونگ در حال همکاری با مایکروسافت برای اجازه دادن به برنامه نویس های دات نت است که بتوانند این برنامه نویس ها برای سیستم عامل اختصاصی Tizen شرکت سامسونگ هم Application بنویسند ! قبلا در خصوص این سیستم عامل هم در ITPRO بصورت مفصل صحبت کرده ایم ، این سیستم عامل در تلوزیون های هوشمند شرکت سامسونگ و سایر برخی از Gadget های خاص این شرکت کره ای نصب و مورد استفاده قرار گرفته است.

اما خبری که همه را متعجب کرده است !! مایکروسافت در حال Release کردن یک نسخه اختصاصی از Visual Studio برای سیستم عامل Mac شرکت Apple است ! تمامی این اخبار این هفته بصورت یکباره از طرف Julia Liuson مسئول تیم تصمیم گیری و توسعه شرکت مایکروسافت عنوان شد که در وبلاگ خودش به آنها پرداخته بود ، به گفته وی ، مایکروسافت قصد دارد که در تکنولوژی های Open Source سرمایه گذاری های بیشتری نیز انجام بدهد و بیشتر از پیش بتواند با رقبای خودش همکاری های چند جانبه داشته باشد ، وی ارائه دادن محصولات مایکروسافت برای سایر پلتفرم ها را یک برد بزرگ برای محصولات مایکروسافت دانشته است و اعلام داشته است که مایکروسافت در همه جا طرفدار دارد ، حتی در سیستم عامل های Apple و Android و ...

وی در ادامه اعلام کرد که یک تیم در شرکت گوگل در حال کد نویسی با استفاده از Visual Studio شده اند تا با استفاده از آن یک Google Chrome جدید بنویسند و به قابلیت های Chrome فعلی اضافه کنند ، این یعنی بسیاری از مشکلاتی که مایکروسافت با مرورگرهای خودش داشته است با برنامه نویسی هایی که برای پلتفرم خودش انجام خواهد شد برطرف خواهد شد. وی اعلام کرد مایکروسافت قصد دارد پلتفرم برنامه نویسی در دنیا را تغییر بدهد و این تنها شروع این ماجرا است. همچنین گوگل در حال کار کردن بر روی استفاده از پلتفرم دات نت و پشتیبانی از آن در محیط Cloud خودش دارد و اعلام کرده است که مشتریان هر دو شرکت به این موضوع علاقه مند خواهند بود که بتوانند از زیرساخت های دات نتی در Cloud این شرکت استفاده کنند.

Liuson افزود که ما واقعا در حال ایجاد کردن بزرگترین و قابل اعتماد ترین اکوسیستم برنامه نویسی در دنیا هستیم.

چند سال پیش نیز مایکروسافت تصویری از مدیر عامل کنونی خودش یعنی ساتیا نادلا منتشر کرده بود که علاقه زیادی به نوشتن برنامه در سیستم عامل های لینوکسی داشته است ، Liuson اضافه کرد که این تنها شروع ماجرا است و قرار است اخبار بیشتر و عجیب تری در این خصوص منتشر شود . علاوه بر موارد فوق Visual Studio ای که برای Mac طراحی شده است بر پایه و اساس محصول Xamarin Studio طراحی شده است و مایکروسافت چندی قبل پروژه Xamarin را تهیه کرده بود ... باید منتظر ماند و نتیجه را دید ... منتظر نظرات شما عزیزان هستیم !!


محمد نصیری
محمد نصیری

بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

محمد نصیری هستم ، هکر قانونمند و کارشناس امنیت سایبری ، سابقه همکاری با بیش از 50 سازمان دولتی ، خصوصی ، نظامی و انتظامی در قالب مشاور ، مدرس و مدیر پروژه ، مدرس دوره های تخصص شبکه ، امنیت ، هک و نفوذ ، در حال حاضر در ایران دیگه رسما فعالیتی غیر از مشاوره انجام نمیدم و مقیم کشور ترکیه هستم ، عاشق آموزش و تدریس هستم و به همین دلیل دوره های آموزشی که ضبط می کنم در دنیا بی نظیر هستند.

نظرات