ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همتا نسبت به پیامک‌های جعلی رجیستری هشدار داد

در پایان هفته گذشته هزینه رجیستری گوشی‌های مسافری افزایش یافت. اما به دنبال این تغییرات، به تازگی پیامکی به برخی افراد ارسال شده که از آنها درخواست شده تا جهت جلوگیری از قطع شدن تلفن ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۴۶

در پایان هفته گذشته هزینه رجیستری گوشی‌های مسافری افزایش یافت. اما به دنبال این تغییرات، به تازگی پیامکی به برخی افراد ارسال شده که از آنها درخواست شده تا جهت جلوگیری از قطع شدن تلفن همراه، مبلغی را پرداخت کنند و آنها را به صفحه‌ای هدایت می‌کند که شبیه به درگاه‌های پرداخت است. در همین رابطه سامانه همتا اعلام کرد این یکی از روش‌های کلاهبرداری است و کاربران در صورت مشاهده چنین پیامکی آن را به پلیس فتا گزارش کنند.

اواخر هفته گذشته معافیت ۸۰ دلاری واردات گوشی‌های مسافری برداشته شد و همچنین نرخ ارز سامانه سنا مبنای محاسبه عوارض گمرکی قرار گرفت و افزایش عوارض ورودی گوشی مسافری به ۲۶ درصد رسید که در نتیجه هزینه رجیستری افزایشی قابل توجهی داشت. در همین بازه زمانی پیامکی برای برخی افراد ارسال شده که از آنها خواسته است برای جلوگیری از قطع شدن تلفن همراه، مبلغی را پرداخت کنند که در بیشتر پیامک‌های ارسالی، حدود ۵ الی ۶ هزار تومان است.

بر اساس اعلام سامانه همتا این روش، یکی از شیوه‌هایی است که کلاه‌برداران برای دستبرد زدن به حساب بانکی افراد از آن استفاده می‌کنند. بنابراین در صورت ملاحظه چنین مواردی، ضروری‌ است که در اسرع وقت از طریق بخش گزارش مردمی درگاه اینترنتی پلیس فتا گزارش خود را ارسال کنید. در ادامه سامانه همتا، چند نکته را برای کاربران یادآوری کرده است.

 پیامک‌های جعلی رجیستری

اول آنکه هرگونه اطلاع‌رسانی در زمینه طرح ثبت تلفن همراه، از طریق سرشماره پیامکی HAMTA انجام می‌گیرد. بنابراین در صورت دریافت هرگونه پیامک با محتوای مشکوک، می‌توانید موضوع را با مرکز پاسخگویی سامانه همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب در ۷ روز هفته طرح کنید تا راهنمایی‌های لازم ارائه شود. مورد دوم اینکه ثبت تلفن همراه مسافری و پرداخت عوارض مربوط به آن صرفاً از طریق زیر دامنه گمرک جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

در نهایت کاربران باید پیش از هرگونه پرداخت از معتبر بودن درگاه پرداخت مطمئن شوند. درگاه‌های پرداخت معتبر عبارت https و همچنین علامت تأیید سرویس دهنده که معمولاً  قفل سبز رنگ است را در ابتدای آدرس درگاه پرداخت نمایش می‌دهد. ضمن آنکه درگاه پرداخت زیردامنه‌ای از دامنه shaparak.ir است و هرگونه ترکیب دیگری از کلمه shaparak و هر پسوند دامنه دیگری به غیر از ir. غیرمجاز است، به عنوان مثال ترکیب‌هایی مانند shapaarak یا shaparack نامعتبر هستند. مسیر دیگری که شما می‌توانید از معتبر بودن درگاه‌های پرداخت اطمینان حاصل کنید، مراجعه به وب سایت کاشف است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MOHAMMAD pourabdullah
    MOHAMMAD pourabdullah | ۲۸ مهر ۱۳۹۸

    خیر نبینی جهرمی که با آوردن ریجستر جیب مردم خالی کردی. هیچ جا دنیا ایجوری دزدی نمیکنن از جیب مردمشون که ایران این کار میکنه

مطالب پیشنهادی