معرفی مدارک بین المللی وایرلس در سراسر دنیا

چند نوع گواهینامه بین المللی شبکه های وایرلس در دنیا وجود دارد؟ آیا مدارک بین المللی وایرلس منحصر به سیسکو و میکروتیک است؟پس از کلی جستجو و بررسی دقیق لیست مدارک معروفی که در سطح بین المللی بعنوان مدارک وایرلس ازشون نام میبرن رو جهت اطلاع سایر دوستان منتشر میکنم.این مدارک به دو دسته عمده تقسیم بندی میشن، نخست مدارکی که براساس دانش (دانش بنیان) اعطا میشن و دوم مدارکی که براساس محصول و برند تجاری خاصی اعطا میشن.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

معرفی مدارک بین المللی وایرلس در سراسر دنیا

نوع نخست این مدرک که براساس ترکیبی از دانش فیزیک، الکترونیک و کامپیوتر شکل گرفته و تاکیدی بر مفاهیم و روشهای محاسبه و راه اندازی شبکه های بی سیم بدون در نظر گرفتن محصول و یا کالایی خاص رو دارند رو در بر میگیره و توانایی دانشجویان رو بصورت مهندسی افزایش میده، جالب اینجاست که فرم نوع تدریس این نوع مدارک طوریه که خیلی موسسات علمی و دانشگاه از این مدارک برای تکمیل دانش اجرایششون استفاده میکنن. تنها مجموعه مدارک جامعی که تا این لحظه تونستم پیدا کنم مدارک Certified Wireless Network Professional یا به اختصار CWNP هست این نوع مدرک مورد استقبال خیل عظیمی از دانش آموختگان دانشگاه ها و علاقه مندان شبکه های بی سیم قرار گرفته.

معرفی مدارک بین المللی وایرلس در سراسر دنیا

در لینک زیر آموزش یکی از مدارک این دسته رو در کالج اسپرینگ فیلد ماساچوست آمریکا رو جهت اطلاع میزارم: http:////www.stcc.edu//wd//descriptions//Znet-011.asp خوشبختانه این مدارک هم در ایران تدریس میشه.اما دومی براساس محصولات عرضه شده در بازار هست و معمولا دروس آموزشی هم بگونه ایی طراحی شدن که تنها بر نقاط قوت محصولات تکیه دارن و نقاط ضعیف تجهیزات بررسی نمیشن. هر چند در ایران نسبت به بعضی از این محصولات تعصبات حاضی هم دیده میشه. پاره ای از این مدارک عبارتند از:

  1. CISCO Wireless Certificate مجموعه مدارکی از شرکت سیسکو (که برخی از این مدارک توسط بعضی از موسسات در ایران تدریس میشه)
  2. Aruba Wireless Certificate از شرکت آروبا (در ایران تدریس نمیشه)
  3. Aerohive Wireless Certificate از شرکت آیروهایو (در ایران تدریس نمیشه)
  4. MikroTik Certified Wireless Engineer Training که به MTCWE هم معروفه از شرکت میکروتیک هست (در ایران تدریس میشه)

معرفی مدارک بین المللی وایرلس در سراسر دنیا

مشکل این نوع مدارک (براساس محصول) اینه که دانش فنی و تکنولوژی وایرلس رو منطبق با محصولات خودشون عرضه میکنن و در واقع یک نصاب حرفه ایی برای محصولاتشون رو پرورش میدن در صورتی که در نوع اول شما دانش فنی بهمراه طراحی و راه اندازی شبکه وایرلس رو یاد میگیرید حالا هر محصول و یا کالایی در بازار دم دست بود میتونید ازش استفاده کنید (درباره تایید این ادعا میتونید در فروم های خارجی جستجو کنید و نظر سایر دانش آموختگان وایرلس رو در این زمینه جویا بشید)


نظرات